Velkommen til vores kundeservice

Vi er her for at hjælpe dig

Hos Bandagist Centret, er det vores dygtige kolleger i kundecenteret, som tager hånd om at servicere dig, uanset om du skal booke en tid, har brug for hjælp eller skal have svar på dine spørgsmål.

Vi sætter altid stor pris på løbende kontakt med vores kunder og værdsætter alle former for feedback, så vi dermed også bliver endnu bedre til at betjene dig.

Vi svarer også løbende på forskellige forskellige spørgsmål, og længere nede på denne side har vi lavet en opsamling med svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål.

Kontakt os

Praktisk info

og links

Ofte stillede

spørgsmål

KUNDESERVICE

Praktisk info og links

Afdelinger og kontakt

Bandagist Centret har 14 afdelinger fordelt over Jylland og Fyn. Du kan finde din nærmeste afdeling her.

Telefon: 8742 5100 Mandag-torsdag kl. 08:00-16:00

Fredag kl. 08.00-15.00

E-mail: bc@bandagist.nu

Book en aftale

Du kan altid booke en aftale ved blot at ringe til vores kundecenter på 8742 5100.

Vi er altid klar til at hjælpe dig fra mandag til torsdag kl. 08:00-16:00 og fredag kl. 08.00-15.00.

Tilgængelighed

Alle vores afdelinger har adgangsforhold til kørestol og gode parkeringsforhold lige ved indgangen.

Hent henvisning

Download dokument til henvisning, udfyld og returner direkte til os. Da klarer vi resten.

Send sikker e-mail

Skal du sende os en maile med personfølsomme oplysninger, er det vigtigt du bruger vores sikre e-mail: sikker@bandagist.nu

Support og service

Reparation og vedligeholdelsestjenester

Vi tilbyder reparation og vedligeholdelse af din protese og hjælpemidler, hvis uheldet er ude, og du får et akut behov.

Kontakt vores kundecenter for at booke en tid.

Garanti-information

Alle vores proteser kommer naturligvis med garanti. Kontakt os for specifikke detaljer omkring din protese.

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan bestiller jeg en konsultation?

Har du behov for en konsultation, skal du blot ringe til vores kundecenter på tlf. 8742 5100, så hjælper de dig med at booke en tid.

Hvad skal jeg medbringe til min første aftale?

Hvis du skal medbringe noget specifikt til din første aftale hos, vil du altid blive informeret der om på forhånd.

Hvordan fungerer fritvalgsordningen under Serviceloven § 112 stk. 6?

Ifølge Serviceloven § 112 stk. 6 om "Frit valg af hjælpemidler", er det din lovmæssige ret selv at vælge leverandør af protese, selv om din kommune har indgået en aftale med en anden leverandør, end du ønsker! DU bestemmer altid, hvilken bandagist, der skal lave netop din benprotese!

Hvordan vedligeholder jeg min protese?

Der findes ikke et entydigt svar på, hvordan det er bedst at vedligeholde en protese eller et hjælpemiddel, da de er meget forskellige i både funktionalitet og opbygning. Når du får udleveret nyt fra os, vil du altid få vejledning om vedligehold - og især hvis der er noget, der er vigtigt, du er opmærksom på.

Er du det mindste i tvivl, skal du endelig ringe til vores kundecenter på tlf. 8742 5100, og da finder de altid en, som kan svare på dine spørgsmål.

Hvad gør jeg, hvis min protese går i stykker?

Hvis din protese eller dit hjælpemiddel går i stykker, skal du kontakte vores kundecenter hurtigst muligt, så de kan hjælpe med en tid hos en af vores eksperter. Du ringer til vores kundecenter på tlf. 8742 5100.

Er det nødvendigt med en henvisning eller bevilling for at booke en tid?

NEJ, det er ikke nødvendigt, men med en henvisning fra sygehuset eller din læge kan du være bedre stillet overfor kommunen, når din ansøgning bliver sendt ind.

Hvad koster en konsultation?

Det er ganske gratis at bestille en konsultation eller en tid til vurdering hos Bandagist Centret.

Skal jeg selv søge om tilskud fra min kommune, eller kan I hjælpe med det?

Du kan altid selv søge hos din kommune via borger.dk

Vi kan også hjælpe dig, hvilket kræver din underskrift, da vi søger på dine vegne. Du kan underskrive dette hos os i klinikken, eller vi kan sende et link til din mail.

Der står, der kan blive en egenbetaling på min bevilling, hvis jeg vælger en anden leverandør?

På de fleste hjælpemidler matcher vi altid dén pris, der står på bevillingen. Hvis der skulle være en egenbetaling på dit hjælpemiddel, informerer vi altid derom, inden vi går i gang med produktionen.

Hvordan sender jeg bevillingen videre til jer?

Fra E-boks kan du videresende din bevilling til os som PDF fil. Proceduren er lidt forskellig, alt efter om du sender fra telefon/tablet eller fra din computer. HUSK altid at sende til e-mail og IKKE til en anden E boks modtager!

Fra telefon/tablet

• Åben din E-boks

• Åben dokumentet fra kommunen, så du kan læse, hvad de skriver

• Tryk på de 3 små prikker oppe i højre hjørne

• Vælg del

• Vælg din mail

• Skriv vores mailadresse sikker@bandagist.nu

• Vælg ”Send”

• En pop-up besked fortæller: ”Videresendt post er ikke krypteret”

• Det er helt ok, hvorfor du vælger ”OK”, og din mail bliver sendt til os

Fra computer

• Åben din E-boks

• Åben dokumentet fra kommunen, så du kan læse, hvad de skriver

• Vælg videresend i højre side

• Vælg linje 2: E-mailadresse

• Skriv vores mailadresse: sikker@bandagist.nu

• Vælg ”Send”

• En pop-up besked fortæller: ”Videresendt post er ikke krypteret”

• Det er helt ok, hvorfor du vælger ”OK”, og din mail bliver sendt til os

Hvor ofte kan jeg søge kommunen om nyt fodindlæg?

Du kan søge kommunen om fodindlæg hver 12 måned. Nogle kommuner laver en løbende bevilling, så skal du ikke søge hvert år. Det er dog forskelligt fra kommune til kommune.

Hvor ofte kan jeg søge kommunen om ny brystprotese?

Oftest bevilger kommunen 1 stk. brystprotese om året. Nogle kommuner laver en løbende bevilling, så du ikke skal søge hvert år. Det er dog forskelligt fra kommune til kommune.

Hvad koster et fodindlæg, hvis jeg selv skal betale, og kan jeg få tilskud fra Sygeforsikringen ”danmark”?

Prisen på et par fodindlæg er typisk 1400-2400 kr. Det er fodterapeuten, som vurderer, hvilken type fodindlæg der passer bedst til dig.

Sygeforsikringen ”danmark” Gruppe 5, 2 og 1 giver et tilskud til fodindlæg på ca. 400 kr. pr. par. Du skal selv indsende regningen til dem, hvorefter de udbetaler dit tilskud. Du kan læse meget mere om de forskellige tilskud fra Sygeforsikringen "danmark" på deres hjemmeside.

Hvad er jeres åbningstider?

Vi har flere afdelinger rundt i landet, og åbningstiderne er forskellige i de enkelte afdelinger. Kontakt derfor vores kundeservice på telefon 8742 5100, hvis du har behov for at komme forbi en specifik afdeling på et specifikt tidspunkt.

Telefonerne hos vores kundeservice har åbent mandag til torsdag fra kl. 8.00 til 16.00 og fredag fra kl. 8.00 til 15.00.

Hvad gør jeg med en protese eller andet hjælpemiddel, der ikke længere er i brug?

Du kan til hver en tid aflevere proteser og andre hjælpemidler til os i en af vores afdelinger. Det gælder både, hvis du ikke bruger det længere, eller hvis du er pårørende til et familiemedlem.

Alt det vi indsamler bliver sorteret, adskilt og doneret til forskellige projekter i udviklingslande, hvor det har stort behov for al den hjælp, vi kan give.

Kan jeg benytte min sundhedsforsikring hos Bandagist Centret?

Det er ikke alle sundhedsforsikringer, der giver tilskud, og vi kender desværre ikke alle reglerne hos hvert enkelt forsikringsselskab. Derfor er du nødt til at forhør dig hos din egen forsikring.

KONTAKFORMULAR TIL BANDAGIST CENTRET

Har du spørgsmål, kan du skrive til os her!

Maks. filstørrelse: 128 MB.